| Locatie | Bibliocenter Heythuysen |
| Categorie | Volwassenen |
| Lezing | |
| Prijzen |
|
| Download | Toevoegen aan agenda |
Krijg inzicht in de samenhang tussen gedrag, leren en de verwerking van prikkels.
Onbegrepen gedrag, leerproblemen of een over- of onderprikkeld kind: vaak ligt de oorzaak dieper dan we aan de oppervlakte zien. Tijdens deze lezing ontdek je hoe prikkelverwerking en primitieve reflexen samen het gedrag en het leervermogen van kinderen beïnvloeden - en waarom reflexintegratie soms het ontbrekende puzzelstukje is.
De avond wordt verzorgd door twee ervaren professionals:
Karin van den Wittenboer
Karin van den Wittenboer is natuurgeneeskundig therapeut (RBCZ-geregistreerd, aangesloten bij VBAG). In haar praktijk Pentacoaching begeleidt Karin mensen met uiteenlopende klachten; van fysieke spanningen tot angsten, emotionele blokkades en rouw waarbij zij onder andere werkt met EMDR, hypnose en reflexintegratie. Ook kinderen weten haar goed te vinden; in Kinderpraktijk Weert creëert zij een warme, veilige omgeving waar een speelse en kindvriendelijke holistische aanpak centraal staat.
Inge Wullems
Inge Wullems (Kinderpraktijk Krachtig) staat al 30 jaar voor de klas en werkt daarnaast in haar eigen kinderpraktijk, waar zij kinderen begeleidt die hooggevoelig zijn, een linksgeoriënteerde leerstijl hebben (beelddenken) of juist erg druk of stil zijn. Zij begint altijd bij de basis: het controleren van de reflexen. Vanuit die stevige basis kunnen kinderen weer vol in hun kracht komen te staan.
Aanmelden
Deze lezing is bedoeld voor ouders, leerkrachten en iedereen die kinderen beter wil begrijpen. Tijdens de lezing delen Karin en Inge inzichten, voorbeelden en praktische handvatten die uitnodigen om op een nieuwe manier naar jezelf (of je kind) te kijken. Kom ontdekken wat reflexen en prikkels je kunnen vertellen.